Office 2008 Custom Dictionary not available

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146737

Topicstarter
Sinds ik office 2008 gebruik krijg ik met enige regelmaat de volgende error:
Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsonline.nl/downloads/error.jpg

Het woordenboek doet het wel, maar je moet iedere keer op ok klikken en ik vind dit onderhand een beetje vervelend worden. Het bestand waarover de foutmelding gaat bestaat gewoon en is ook gewoon te openen. Zijn er hier meer mensen die last hebben van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 14:10

KLK

Ik heb hetzelfde probleem. Ik gebruik Office 2008 als test, en heb de volgende oplossing bij mij geprobeerd :
1) Go to Word>Preferences>Spelling and Grammar>Dictionaries...

2) Check the checkbox beside the custom dictionary you want to use (there
should only be one, named Custom Dictionary)

3) Change the Language to (none) and click OK and OK.
Staat online op klik

Bij mij werkte het niet, misschien bij jou wel. Persoonlijk wacht ik op NL editie (die morgen uitkomt), die ik dan via school ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110229

Gewoon een nieuwe aanmaken als de bovenstaande optie niet werkt.
Je gaat naar Tools -> Spelling & Grammer -> Options
Daarna kies je voor Dictionaries.
Kies voor nieuw en geeft hem de naam " Aangepast woordenlijst"
Language is none.

Daarna paar keer op OK klikken en je bent van je foutmelding af.
Verder niet meer aanzitten. De custom dictionary wordt gebruikt voor de woorden die jij toevoegd aan de lijst met juiste woorden.

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 110229 op 19-02-2008 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146737

Topicstarter
Deze oplossing heb ik momenteel ook gebruikt met een nieuw aangemaakt woordenboek. het lijkt nu te werken. Maar ik blijf het toch een vreemd fenomeen vinden.

Het werkt dus niet helemaal.... ook al heb ik geen taal ingesteld bij mijn woordenboek krijg ik de melding bij ieder document waar de taal niet op Nederlands staat. Ik denk dat ik ook zsm maar op de nl versie overstap.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 146737 op 19-02-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232049

Vreemd ik had dit probleem ook en opgelost volgens de tip van Silvirio. Ik heb een legale NL versie, overigens. Wat me nu dan weer opvalt is dat er een menu - regel verdwenen lijkt te zijn tussen "aantal woorden" en "auto correctie":
Afbeeldingslocatie: http://www.foto-uploaden.nl/upload/bd8849f25c4575909f63870de5dcd626.png
Nou ja, misschien heeft dat niks met de 'aangepaste woordenlijst' - probleem te maken. :?

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 232049 op 31-10-2008 15:13 ]